My Blog List

Saturday 19 October 2013

Ubahsuai Kantin RM1 Juta Undang Komen Negatif Pekerja Melayu Di MIMOS Bhd








Ubahsuai Kantin RM1 Juta Undang Komen Negatif Pekerja Melayu Di MIMOS Bhd


Sudah ada gerakan berani oleh pekerja Melayu di MIMOS dengan apa yang menimpa seorang wanita pekerja disitu. Dalam artikel sebelum ini yang mana seorang wanita dikenakan tindakan oleh pihak MIMOS gara gara mengadu harga makanan yang mahal di kantin MIMOSKLIK DISINI.

Reaksi dari komen yang diterima membuka lebih banyak maklumat tentang keculasan yang berlaku didalam MIMOS. Rata rata komen yang diterima mengesahkan bahawa MIMOS waktu ini telah dikuasai golongan India yang begitu berpengaruh sehinggakan Adbul Wahab dilabelkan sebagai Boneka kepada India dalam MIMOS.

Salah satu komen yang menarik perhatian saya adalah berkaitan Kantin yang diubah suai sebanyak RM 1 juta. RM 1 Juta kos pengubahsuaian kantin MIMOS yang pada saya merupakan satu kos yang amat besar melibatkan sebuah kantin.

Siapa kontraktor yang perolehi projek ubah suai Kantin MIMOS? Adakah projek tersebut diberi terus kepada syarikat yang dilantik? Jika diberi terus adalah wajar untuk menjelaskan mengapa sehingga RM 1 juta kos pengubahsuaiannya walhalkan Kantin di MIMOS masih lagi dalam keadaan baik dan serba lengkap. Adakah satu unsur Keronisme dan salahguna kuasa berlaku dalam isu ubahsuai kantin bernilai RM 1 juta ini?

Ada satu komen yang menarik perhatian saya:

Sebagai bekas pekerja bertaraf eksekutif di MIMOS aku nak share info dengan para pembaca kenapa MIMOS nowadays sudah menjadi lebih jahanam sejak orang paling penting di MIMOS suatu masa dahulu, Prof Dr Mohamed Ridza Wahiddi meninggalkan GLC ini. 

Ini semua gara2 Abdul Wahab Abdullah dengan kroni-kroni Motorola yang telah menguasai MIMOS. Aku resign dari MIMOS pun disebabkan Wahab Botak ni. 

Prof Mohamed Ridza Wahiddi inilah think-tank, genius dan permata Melayu yang hilang dari dunia korporat, Kenapa aku kata Prof Ridza Melayu Genius ???

- Dari tahun 2005 - 2011, beliau telah dipinjamkan dari UIA untuk MIMOS untuk mengetuai Cyber Security R&D for National Security (Keselamatan Negara) terutamanya Quantum Cryptography. 
- Prof Ridza jugalah yang membawa Dasar Keselamatan Siber Negara Lima Teras: ‘R&D for Self-Reliance’, National Cyber Security R&D Roadmap for Self-Reliance dan juga beliau yang bertanggungjawab dengan penubuhan state-of-the art makmal kuantum kriptografi (quantum cryptography) di MIMOS dan UIA.
- Ahli MIMOS Senior Leadership Team bagi tempoh Januari 2007 - Jun 2011.
- Memainkan peranan penting meletakkan MIMOS pada kedudukan ahli yang pertama di Asia dan paling aktif dalam World’s first Quantum Cryptography Standards yang ditubuhkan oleh European Telecommunications Standards Institute.
- Beliau anak Melayu pertama berjaya menunjukkan Bukti pertama konsep: Five Node Quantum Cryptography Network di Asia Tenggara. Jepun pun hanya berjaya menunjukkan rangkaian mereka pada bulan Oktober 2010.
- Anak Melayu pertama dijemput dan memberikan ucaptama di Persidangan Antarabangsa mengenai Kuantum Optik dan Pengkomputeran Kuantum di Noida, India, 24-26 Mac 2011.
- Melayu Genius yang berjaya membolehkan MIMOS disahkan (certified) oleh Software Engineering Institute, Carnegie Mellon.
- Pemenang Anugerah MIMOS Best Innovator 2007.
- Pemenang Anugerah MIMOS Innovator Award 2011.
- Penerima Kehormat 2009 Asia Pacific Information Security Leadership Achievement oleh Software Engineering Institute, Carnegie Mellon.
- Pemenang Anugerah most outstanding ASEAN Chief Security Officers (CSO) tahun 2011.

Setelah beliau keluar dari MIMOS disebabkan Abdul Wahab Botak dan geng-geng Motorola, makmal kuantum kriptografi yang mempunyai jumlah aset bernilai RM21.5 juta telah ditutup. Ini telah merugikan MIMOS dan juga negara. Look at what happen today at MIMOS ???

Prof Ridza, we truly missed your leadership. MIMOS sekarang dah jadi harta mak bapak Abdul Wahab Botak dan geng-geng Motorola. 

16 October 2013 15:14


Komen yang diberikan oleh seorang bekas pekerja MIMOS ini menarik perhatian saya kerana sumber yang diperolehi dari kalangan pekerja MIMOS yang masih lagi berkhidmat juga mengesahkan bahawa Makmal Kuantum Kriptografi yang mana asetnya bernilai RM21.5 juta memang ditutup dan sehingga ke hari ini tidak digunakan. RM21.5 Juta yang merupakan satu nilai yang begitu besar telah tidak digunakan oleh pihak MIMOS dan sebaliknya mengeluarkan lebih banyak wang kepada pekara lain yang tidak berfaedah.

MIMOS dilihat bukan sahaja menindas pekerja Melayu malah telah banyak merugikan kerajaan hari ini dengan polisi polisi dan beberapa pekara pelik yang berlaku  terutamanya pengaruh seorang India bernama Raj. Adakah CEO MIMOS Abdul Wahad telah diblack mail oleh Raj sehinggakan setiap keputusan akan ditentukan oleh Raj?

Aakan kita dedahkan lagi pekara ini agar nasib pekerja Melayu di MIMOS terbela dan Abdul Wahab menjelaskan mengapa ramai pekerja Melayu yang ditindas didalam MIMOS.

No comments:

Post a Comment